Jógyakorlataink
Organikus pedagógia
Szülőnek, nevelőnek lenni végtelen boldogság, de valljuk be, végtelen feladat és nagy felelősség egyben.
Szeretnénk életrevaló, terhelhető, jólelkű, szeretni és örülni tudó, felelősségteljes és élő hitű fiatalokat nevelni.
Nagyon szeretnénk igazán jól csinálni, de számtalanszor megtapasztaljuk, hogy fáradtnak, a sikertelenségeink miatt tehetetlennek, a számtalan nevelési irányzat között elveszettnek és eszköztelennek éljük meg magunkat. Valódi kapaszkodókat keresünk.
Hogyan tud ebben segíteni az Organikus Pedagógia?
Olyan modern pedagógiai rendszer, mely az örök alapelvekből indul ki, de a mai ember számára is megállja a helyét.
- Nem recepteket ad, hanem iránytűt.
- Nem módszertan, hanem szemléletmód.
- Életformáló, életalakító eszköztár.
- Mivel magáról az életről szól, sok ponton megtalálja a kapcsolódást a különböző nevelési irányzatokkal is.
Miért organikus?
Mert „a nevelés az élet szolgálata.” (Josef Kentenich). Minden, ami él, növekedni és kiteljesedni vágyik, és az élet továbbadására törekszik. Az Organikus Pedagógia ennek a növekedésnek és kiteljesedésnek a pedagógiai eszköztárát kutatja és használja.
- Minden élő, egyedi, nincs két egyforma falevél, ezért nem működnek a nevelésben mechanikus, copy-paste megoldások.
- Életet csak élet fakaszt.
- A nevelés önneveléssel kezdődik, és csak akkor lesz hatékony, ha figyelembe veszi a természetben megfigyelhető szerves létrendet, mely hol kibontogatja a rügyeket, máskor mélybe ereszti a gyökereket, az ég felé húzza az ágakat, gyümölcsöt terem, megbonthatatlan szövetségekben él.
Miért hatékony?
- Az emberben lévő eredeti személyiséget formálja ki
- Élményalapú: csak az a szó hiteles, amihez magával ragadó tapasztalat is kapcsolódik
- Korszerű, de nem korhoz ragadt
- Prófétikus és zseniálisan egyszerű
- A nagy nevelők, hiteles példaképek tanításait ÉS a legmodernebb kutatások eredményét ötvözi
- Szemléletmódot nyújt
- A modern élet új problémáira is válaszol
- Világnézettől függetlenül eredményes, ugyanakkor mélységesen keresztény gyökerű
- Hosszú távú nevelési célokat valósít meg, mégis „itt és most” elérhető eszköztárat kínál
- Olyan nevelés, ami nem a pillanatnyi sikert vagy a holnaputáni teljesítményt, hanem az életet, a fejlődést és a boldogulást szolgálja HOSSZÚ TÁVON.
Az Organikus Pedagógia nevelési rendszert Kentenich atya dolgozta ki, aki az életből és a keresztény antropológiából indul ki, ezért mindenkihez szól, aki teljesebbé szeretné tenni azt a személyiséget, akit nevel: akár magát, akár mást. A szemlélete nagyon előremutató: az általa kijelölt úton a mai tudományok eredményeivel találkozunk, pl. Freund Tamás kutatásaival, a memóriába való bevésés módjáról.
Magyarországon Uzsalyné dr. Pécsi Rita az Organikus Pedagógia zászlóvivője, aki férjével, Uzsaly Zoltánnal járja az országot nevelési, önnevelési, életvezetési témájú előadásokat tart, kutatja, továbbfejleszti, könyvvé formálja és sokak számára elérhetővé, megvalósíthatóvá teszi ezt a szemléletmódot a nevelésben a következő fóromokon:
A pedagógiai szakmai és a spirituális-lelkiségi munka mentorálása - a szakmai-lelki szellemiség egységbe ötvözött formálása különböző eszközökkel - Dr. Csáki Tibor atya és Uzsalyné dr. Pécsi Rita vezetésével, további szakértők, előadók
- Szülői fórumok, előadások, esetmegbeszélők
- Intézmények mentorálása - Organikus partnerintézmények, Organikus Nevelési Intézmények gondozása
- Tantestületek képzése, továbbképzése - tematikus rétegképzések szervezése meghívott előadókkal
- Módszertani támasznyújtás
- Felsőfokú Organikus pedagógia szakirányú továbbképzés
- Konferenciák, szakmai találkozók, regionális programok
További információ:
https://organikusegyesulet.hu/organikus-pedagogia/organikus-eletvezetesi-program/