Jógyakorlataink

Kármelita pedagógia

„Jöjj, kövess engem” módszeren alapuló pedagógia

„A szemlélődésre való nevelés alapja, hogy a kisgyermekben is megtörténhet a Szentlélek térnyerése. Isten a megtestesülés ténye által is üzen: már a gyermek Jézusban is láthatóvá vált a Titok”

– mondja Versegi Beáta. A tudás (a reflektív világ) nem előzi meg a tapasztalatot, a kettő kéz a kézben kell hogy járjon, s ekképpen a gyerekek esetében az érzékszervek által befogadható tapasztalat válik kateketikai módszerré, amely út az intellektuális befogadás felé.

A szó, a gesztusok, a csend világában láthatóvá válnak az értelem számára feloldhatatlan feszültségben álló dolgok is. Így megtanuljuk, hogy az emberi életben le kell mondanunk a „minden megmagyarázható” elvéről – tette hozzá Versegi Beáta, Jézus és a házasságtörő asszony találkozásának történetét hozva fel példaként, amelyben nem tudhatjuk meg, hogy végső soron mit rajzolt, írt a porba a Megváltó, s ezt a megfejtetlenséget el kell fogadnunk.

A „Jöjj, kövess engem” pedagógia arra épít, hogy Isten úgy akarta, hogy láthatóvá váljék a láthatatlan, és erre valahogyan válaszolnunk kell. A válaszadásra való készséget úgy tanulhatjuk meg, ha már gyermekkorban megpróbálunk Istennel együtt lenni. Így válik az Istenről való tudás alapjává az istenkapcsolatra való nevelés.

Forrás „Jöjj, kövess engem!” – Kármelita lelkiségű kateketikai módszer gyerekeknek | Magyar Kurír - katolikus hírportál

 

Marie-Eugene atya halála közeledtével az életét összefoglalva azt mondta: „Isten mindent megadott nekem, Isten mélysége a szeretet. Azonnal kezdjetek hozzá a hitoktatáshoz, hogy megszerettessétek a Jóistent!”