Jógyakorlataink

Alkotó pedagógia – Maker’s Red Box

A tanulás legyen élmény, a tanítás legyen öröm!

Tanulni és tanítani sokféleképpen lehet, a legfontosabb ehhez a motivált diák. Meggyőződésünk, hogy a tanulás tereinek meg kell újulnia, a klasszikus tantermi berendezés és iskolai térszerkezet nem szolgálja hatékonyan a diákok egymás közti és a pedagógusokkal való együttműködést.

Alkotó pedagógia - Maker’s Red Box digitális közösségi alkotóműhely

2024 szeptemberétől 3 intézményünkben ( a fóti Szent Ágoston Keresztény Általános Iskola és Gimnáziumban, az Újhatvani Római Katolikus Általános Iskolában és a hatvani Széchenyi István Római Katolikus Technikum és Gimnázium okos tantermet építettünk az Edtech Magyarország Kft-vel együttműködésben. A tantermekben 3D nyomtatók és lézervágó készülék kerültek elhelyezésre azzal a céllal, hogy a diákok igénybe vehessék a Maker’s Red Box készségfejlesztő tananyagait.

A "Maker's Red Box" (a továbbiakban: MRB) egy kreatív oktatási eszköz, amely a természettudományos tantárgyak oktatásába illeszkedően a STEM (tudomány, technológia, mérnöki tudomány, matematika) oktatást segíti elő, és az alkotó pedagógiára épít. A "Red Box" olyan eszközöket és anyagokat tartalmaz, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy nyílt végű feladatokba ágyazott gyakorlati projekteken dolgozzanak, kísérletezzenek, és saját ötleteiket valósítsák meg, elősegítve a csoportos, egymással együttműködésben hozott megoldásokat.
A három említett iskolában az MRB „Okos Város” tananyagát alkalmazzuk, pilóta jelleggel.

Miért jó az oktatásban?
1. Kreativitás és Innováció: Az MRB lehetőséget ad a diákoknak, hogy kreatívan gondolkodjanak és új ötleteket valósítsanak meg, ami fejleszti a problémamegoldó képességeiket.
2. Gyakorlati Tanulás: A diákok aktív részvételével tanulnak meg különböző fogalmakat, például a fizika, a matematika és a technológia alapjait, miközben kézzelfogható projekteken dolgoznak, a legmodernebb, „cutting edge” technológiák alkalmazásával.
3. Csapatmunka és Kommunikáció: A projektek csoportosan valósulnak meg, így a diákok megtanulják, hogyan dolgozzanak együtt, osszák meg ötleteiket, és kommunikáljanak egymással. Minderre a mai munkaerőpiaci igények ismeretében egyre fokozódó szükség mutatkozik.
4. Digitális Készségek Fejlesztése: Az MRB digitális eszközöket is tartalmaz, mint például 3D nyomtatók, robotikák vagy programozási szoftverek, amelyek segítenek a diákoknak a digitális készségek elsajátításában. Ugyanakkor a csoportos munka megakadályozza a személyes képernyő által okozott anomáliák, függőségek kialakulását: a projektek megvalósítása során a diákok mindig csapatban, egymás munkaelemeinek egymásra építésével haladnak. A program megvalósítása okostelefonok, személyes táblagépek használatát nem igényli
5. Önállóság és Felelősség: A diákok saját projektekért felelnek, így megtanulják, hogyan kezeljék az időt és a forrásokat, valamint hogyan végezzenek el egy projektet a kezdetektől a végéig.
6. Motiváció és Elköteleződés: A gyakorlati és szórakoztató jellegű tanulás motiválóan hat a diákokra, és segít fenntartani az érdeklődésüket a tanulás iránt