Hírek

A csoportos furulyaoktatás gyümölcse az oktatásban

Rendhagyó módszertani bemutatón és továbbképzésen vehettek részt pedagógusok az ország minden területéről. Az esemény a Váci EKIF és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Organikus Pedagógia Módszertani Központjának szervezésében valósult meg Budapesten a Pannonia Sacra Átalános Iskolában.

Az ország különböző részéről érkeztek pedagógusok, többek között Kecskemét, Pécs, Kiskunfélegyháza, Budapest, Nagykáta, Újhatvan, Dunakeszi településekről, hogy megismerkedjenek a csoportos furulyaoktatás hátterével és maguk is kicsit belekóstoljanak ebbe a módszertanba.

„Egyik ámulatból a másikba eshettünk a „csoportos furulyaoktatás” útját megismerve, megtapasztalva. Jómagam minden zenei képzettség, vagy tudás nélkül a kíváncsiság szellemében – hiszem, ha látom alapon – vettem részt ezen az alkalmon. Hatan vágtunk neki Pécsről az útnak – így találkoztunk az ország több részéből érkező kollégákkal – és mindannyian sok élménnyel, tapasztalattal és némi elégedettséggel térhettünk haza” – mondta el véleményét az eseményről Helstáb Ákos, a Szent Margit Ciszterci Nevelési Központ főigazgatója.

Blazsek Andrea bemutatta, hogyan működik a csoportos furulyaoktatás első osztálytól a nyolcadikig. Egy olyan intézménybe nyerhetett betekintést az érdeklődő 20 pedagógus, ahol a nap zenei áhítattal indul és az oktatást sok-sok szálon segíti a muzsika. Mindezek után Telbisz Márta a módszer kidolgozója, aki a gyakorlatban tanítóként évtizedek óta folyamatos művelője is ennek, bizonyította, hogy a zene mindenki számára elérhető és könnyen tanítható.

„A rövid foglalkozás végére egyszerűbb dallamokat már mi is el tudtunk furulyázni, még azok a kollégák is, akiknek semmiféle zenei előképzettségünk nem volt és a többségünk kottát sem tudott olvasni. Rendkívül jól használható munkafüzetet, óravázlatokat, segédeszközöket, és jól bevált módszertani ötleteket is kaptunk a helyi adaptációhoz, szívesen gondoljuk tovább, hogyan fogjuk mi is megvalósítani a zenei és az érzelmi nevelés e hatékony lehetőségét a Pécsi Ciszterci Szent Margit Általános Iskola kisdiákjaival” – tette hozzá Helstáb Ákos.

A módszer maga egyébként a nevelés minden területét átszövi a különböző intelligenciaterületek fejlesztésén keresztül a fegyelmezés, figyelem- és kocentrációfejlesztés sokféle formáján át. A résztvevők átélhették, hogy a zene lehet öröm, kihívás, flow és játék.

Galéria